DR. FAUSTUS (2002 – 2003)

Christopher Marlowe, açık ölçü kullanma gibi teknik yeniliklerin yanında çok boyutlu oyunlarında karakter betimlemelerindeki yeniliklerle dikkat çeker. İlk kez çok sayıda karakter yaratan yazardır. Shakespeare’in çağdaşı olan Marlowe hem Elizabeth Tiyatrosu’na katkılarıyla hem trajedi ve trajik kahramana getirdiği yeniliklerle yaşasaydı Shakespeare ile boy ölçüşebilecek yetenekte bir yazar olarak kabul edilebilmektedir.

Marlowe Dr. Faustus’u hiçbir bilimle yetinmeyerek daha çok bilgi için büyücülükle uğraşıp ruhunu şeytana satan bir doktorun efsanesinden yararlanarak yazmıştır. Faustus sınırsız bilgi edinme hırsı ve tutkusuyla hiçbir bilimle tatmin olmayışıyla Ortaçağ’da bastırılmış Rönesans’ta kabuğunu kırmaya çalışan Rönesans insanının ve ruhunun sembolüdür. Kendini aşma arzusu içinde olan Faustus zevk, fayda, şeref, iktidar gibi her türlü güç için hatta insanüstü, tanrı olma arzusuyla 24 yıl kendini büyücülüğe adamış ve ruhunu şeytana satmıştır.

Dr. Faustus’la Marlowe, trajik kahramanda devrim yapmıştır. Çünkü onu tüm çelişkileri ve zayıflıklarıyla işlemiştir. Ayrıca trajik sona yaklaşırken bilinçlenen bir kahramandır. En önemlisi de Faustus bütün insanlığı yansıtır. ve bizi “İnsanın sınırı nedir?” sorgulamasına götürür. Faustus’un başkaldırısı ne ilkti ne de son olacaktır!